این فناوری نه تنها مصرف سوخت را کاهش میدهد، بلکه فشار روی موتور دیزل و قطعات مکانیکی را نیز کم میکند و در نتیجه باعث کاهش سایش و افزایش عمر مفید خودرو میشود. حوزه سوم، فناوری پیشرفته باتری و ذخیرهسازی انرژی است. خودروبر جاده هراز استفاده از لیتیوم-یون، لیتیوم فسفات یا سایر فناوریهای پیشرفته باتری، امکان افزایش راندمان ذخیرهسازی انرژی را در عین کاهش وزن و افزایش عمر مفید فراهم میکند. طراحی بهینه باتری به ویژه برای تریلرها اهمیت دارد، زیرا وزن بیش از حد باتری بر پایداری و ظرفیت بار تأثیر منفی میگذارد، در حالی که برای رانندگی در مسافتهای طولانی و عملکرد سیستم انتقال قدرت هیبریدی به انرژی کافی نیاز است. حوزه چهارم، موتورهای الکتریکی با راندمان بالا هستند که به طور خاص برای تریلرهای سنگین طراحی شدهاند و قادر به ارائه گشتاور بالا در سرعتهای پایین و کنترل دقیق حرکت هستند. این موتورها نه تنها مصرف سوخت را کاهش میدهند، بلکه خودروبر جاده هراز پاسخ سریع و قابل پیشبینی خودرو را در شرایط جادهای چالشبرانگیز تضمین میکنند. حوزه پنجم، سیستمهای مدیریت انرژی است که از الگوریتمهای پیشرفته و دادههای بلادرنگ در مورد مسیر، بار و شرایط رانندگی برای تعیین توزیع مناسب توان بین موتور دیزل و موتور الکتریکی استفاده میکنند. این سیستمها مصرف سوخت را بهینه میکنند، سایش قطعات را کاهش میدهند و عمر باتری را افزایش میدهند. حوزه ششم، سیستمهای شارژ سریع و هوشمند است که امکان شارژ باتریها را در مدت زمان کوتاهی، حتی در حین رانندگی، فراهم میکند. این سیستمها برای تریلرهای بین شهری یا ناوگانهای باری بسیار مهم هستند، زیرا توقفهای طولانی برای شارژ، راندمان عملیاتی را کاهش میدهد. حوزه هفتم، ادغام فناوری الکتریکی با سیستمهای ترمز احیاکننده خودروبر جاده هراز است که انرژی از دست رفته در هنگام ترمزگیری یا رانندگی در سرازیری را بازیابی میکنند. این فناوری برای تریلرهایی که معمولاً بارهای سنگین حمل میکنند.
شنبه ۲۵ مرداد ۰۴ | ۱۳:۱۹ ۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است