در حوزه ایمنی، سیستمهای نظارت بر راننده از دوربینهای داخلی برای نظارت بر حالات چهره و حرکات راننده استفاده میکنند و در صورت بروز علائم خوابآلودگی یا بیتوجهی راننده، هشدارهای لازم را صادر میکنند. این سیستمها به ویژه در خودروبر جاده هراز شب یا در طول مأموریتهای طولانی اهمیت دارند. علاوه بر این، دوربینهای دید در شب و تصویربرداری حرارتی میتوانند به رانندگان کمک کنند تا حتی در تاریکی کامل یا مه غلیظ، دید کافی برای انجام عملیات داشته باشند. با ادغام فناوریهای خودران و الکتریکی، آینده صنعت یدککشی احتمالاً دستخوش تغییرات بیشتری خواهد شد. تصور کنید که یک کامیون یدککش خودران به طور مستقل به صحنه تصادف میرسد، از یک بازوی رباتیک برای بارگیری وسیله نقلیه و انتقال آن به مقصد استفاده میکند. علاوه بر این، با افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، تجهیزات تخصصی برای یدککشی چنین وسایل نقلیهای در حال توسعه است، از جمله باتریهای اضطراری برای شارژ موقت خودروبر جاده هراز یا سیستمهای یدککشی بدون آسیب رساندن به موتور الکتریکی. در نهایت، استفاده هوشمندانه از فناوری مدرن نه تنها میتواند سرعت و ایمنی عملیاتی را بهبود بخشد، بلکه هزینهها را کاهش، بهرهوری را افزایش و رضایت مشتری را نیز ارتقا میدهد. شرکتهایی که این فناوریها را زودتر از رقبای خود به کار میگیرند، در بازار بسیار رقابتی یدککشی، مزیت قابل توجهی کسب خواهند کرد. با افزایش پذیرش جهانی خودروهای برقی، صنعت یدککشی با انبوهی از چالشها و الزامات جدید روبرو است. برخلاف خودروهای بنزینی یا دیزلی که سیستمهای پیشران مکانیکی بسیار مشابهی دارند، خودروهای برقی به طور متفاوتی ساخته میشوند و به تجهیزات و روشهای تخصصی برای جابجایی نیاز دارند. یکی از مهمترین تفاوتها، سیستم محرک الکتریکی خودروبر جاده هراز و باتریهای لیتیوم-یونی است که بخش قابل توجهی از وزن خودرو را تشکیل میدهند. این باتریها به ضربه، نوسانات دما و آسیب فیزیکی بسیار حساس هستند.
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۰۴ | ۱۴:۰۴ ۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است